/ Allt från DoreDoris / Barnrum / DIY / Inredning /

att vika böcker

Det är väl iofs inget nytt att vika böcker, men det är så fint i sin enkelhet. Sedan är det ju lätt att fastna i något som är så enkelt och billigt att göra, bara man har lite tid över. Dessa böcker har hamnat lite överallt i huset och jag tror nog att det räcker för länge sedan faktiskt. "Jaha, är det så man ska göra med böcker " sa en kompis till ett av våra barn när hon såg vad jag gjorde.
 
Den här boken finns i vardagsrummet. Här målade jag först sidkanterna med svart vattenfärg. Innan jag målade plastade jag in pärmarna med plastfolie för att de inte skulle bli kladdiga. Sedan var det bara att vika in några sidor i taget. 
 
Den här finns i barnens rum och har en annan vikning. Vik först varje sida som toppen på ett pappersflygplan. Därefter viker man varannan sida ytterligare en gång åt höger och varannan sida ytterligare en gång åt vänster.
 
 
Den här har man sett här och här förut och den är gjord på en pocketbok där pärmen är borttagen. Finns i sovrummet.
 
 
Här är samma vikning fast hela vägen runt och med två olika stora böcker. Finns också i sovrummet.
 
 
#1 / / Fröken ms:

Oh jätte fint och väldigt smart! nånting som ska absolut testas! Kram

#2 / / Desireé | photoanddesire.se:

Men wow! Grymt pyssel!

#3 / / Madeleine:

Vad vackert! Kul ide:)

#4 / / Sandra:

Otroligt fiffigt och väldigt vackert! :)