/ Allt från DoreDoris / DIY / Inredning / fotografering /

Tantfesten

Så har man alltså fyllt tant (ja, jo 35 är väl ingen ålder förstås) och vad passar väl inte bättre än att ha tantfest då? Jag brukar vara dålig på att ta mig tid till att bjuda hem till fest när jag fyller, men jag är så glad att jag gjorde det. Helst när man har så fina vänner som jag har, då undrar man varför man inte gör det oftare liksom. Att jag dessutom fick helt fantastiska presenter gör det inte sämre. Jag tror minsann att jag ska ta och fylla 35 nästa år också!
 
 
 
När jag höll på att förbereda som mest flög det helt plötsligt in en fågel i huset. Lätt stressad började jag fundera ut hur jag skulle få ut den utan att få hela huset nerbajsat. Den krockade först med ett fönster och landade på golvet. Därefter flaxade den runt lite, bajsade på väggen och satte sig sedan på vimplarna som hängde i taket. Instamoment på hög nivå! Innan jag plockade fram kameran såg jag till att öppna ett fönster på vid gavel. Därefter fotograferade jag både med kameran och mobilen och fick såklart smyga som en indian för att den inte skulle flyga iväg direkt. Det var som om fågeln visste när jag hade fått min bilder, för så snart jag hade lagt ner kameran, flög den rakt ut genom fönstret. Perfekt, inget mer bajs och jag kunde återgå till mina förberedelser.
 
När alla kom fick de varsin Mojito i burk, men sitt namn på och därefter blev det poängpromenad med frågor om bara mig. Väldigt lätt tyckte jag, väldigt svårt tyckte de andra. Konstigt.
 
 
 
Fina presenter som sagt, här ett litet urval: Ekollonvas och underlägg "Bless this house" från Svenskt Tenn. Klocka från House Doctor och ljusstake Lup från Hay. Plånbok från Acne och Butik Björn E. Jag fick även Cage Lamp från Artilleriet (men den har jag inte hunnit packa upp och fota)
 
 
 
Det blev en väldigt lyckad kväll med god mat, gott vin och fantastiskt trevligt sällskap!
 
#1 / / tinajo:

Låter som roligt firande för er alla! :-)