/ Allt från DoreDoris / DIY / Inredning / Vardagsrum / life / loppisfynd /

Trött på jul & nyår nu...

Du är säkert lika trött som jag på att läsa om allas jul och nyårsfirande. För att inte tala om alla tillbakablickar på året som har gått...
 
På något sätt innehåller alla bloggar precis samma saker när det händer specifika grejer. Som jul exempelvis. Vem har finaste granen och vem firade egentligen den bästa nyårsnatten?
 
Trots att jag är trött på att läsa om det gör jag nu precis samma som alla andra. Visar min nyårsdukning.
 
Jag köpte linneservetter på loppis, vilket är bästa stället att köpa på eftersom de nästan inte kostar någonting. Jag fick dem för 10 kr styck. Perfekt!
 
Jag vek servetten så att den hade en ficka (instruktion hittade jag här eller se filmen nedan). I fickan stoppade jag sedan ner ett papper där jag hade skrivit menyn och namnet på varje gäst. Placeringskort, servett och meny i ett alltså.
 
 
Ett snöre knöts runt servetten och en kvist eukalyptus fästes under snöret. Lätt som en plätt!
 
 
 
 
#1 / / Longevity - en blogg om hälsa:

Ja och idag verkar det vara bilder på snön som gäller

Svar: Märkligt på ett sätt och väldigt omärkligt på ett annat. Tråkigt eller opåhittigt kanske? Eller så får man bara gilla läget :)
Doredoris