/ Allt från DoreDoris / DIY /

origami - skjorta med slips

 
Idag ska vi på kalas till en av kusinerna som fyller nio år. På önskelistan fanns pysselsaker och vi hittade en byggsats i trä och en bok med en massa instruktioner och fina papper för att kunna vika pappersflygplan. För att följa upp temat gjorde jag en skjorta med slips av en hundralapp (tack YouTube). Ett betydligt roligare sätt att ge bort pengar på än att bara lägga dem i ett kuvert. Något mer tidskrävande också förstås.
#1 / / Linda:

Åh en såndär hade min mamma i sin plånbok när jag var liten...fast den var gjord av en tjuga. Så himla gölliga!

#2 / / Jonathan:

ja som kommentaren ovan har jag med sett (och en kompis kan) av en tjugo, det är mycket snittsigare då svanens hals på 20-kronors sedeln blir slipsen!

Svar: Kul! Det måste jag testa!
DoreDoris