/ Allt från DoreDoris /

Bananer i skinkrock - någon?

För en tia fick jag med mig den här receptsamlingen från 70-talet hem. Jag är inte säker på att den kommer att göra mig till en bättre kock, men den har i alla fall gjort mig och mina vänner glada. Vad sägs om "Bananer i skinkrock"? Man undrar ju vem som kom på namnen på maträtterna och om just den här rätten blev en succé... Kul är det hur som helst.

Jag har hittat en ganska kul blogg där de provar igenom samtliga recept i en liknande samling. Väldigt intressant och många gånger är jag glad att det inte var min idé.


#1 / / Lotten:

Mm namnen gör ju inte direkt så det vattnas i munnen... jag blir iallafall inte sugen att testa ;-)

#2 / / pippilotta:

ha ha! va kul. det är så sjukt kul med gamla matbilder. dom ser ofta ganska läskigt osmakliga ut och i riktigt gamla kokböcker är maten kolorerad till låtsas mat, men fint är det, måste faktiskt leta upp genast:)

#3 / / Jenny:

Oh my! Det sär ser verkligen så himla osmakligt ut! :)

Undrar om de menar skin-krock eller skink-rock?

#4 / / elin:

Ha ha ha! Vad roligt en sådan receptsamling har vi med! Bra att ha om man har idètorka när man ska göra middag till trötta barn en regnig tisdag. Då brukar jag blunda o dra ett kort. Nä skojade bara så har jag faktiskt aldrig gjort. Även om tanken varit lockande! Men visst är den lite knasigt kul.

#5 / / •lotta på solrum•:

hahaha! fasiken vad skoj och osmakligt.

är det en maträtt eller är det en könssjukdom på bilden?

#6 / / Anna:

Haha! Sjukt kul. :))))

#7 / / kristin:

He he he, mums....!

#8 / / Malin:

Åh! En sån receptsamling i tillhörande plastbox hade min mamma när jag växte upp! Och den användes flitigt!