/ Allt från DoreDoris /

Lampa

Hittade en lampa på en sådan där "köra-förbi-på-vägen-loppis". Det var ett skjul med en massa saker överallt (som det ju brukar vara på loppisar). I en hög låg denna lampa utan pris... Frågade så där lite ointresserat vad den ev skulle kosta och mannen svarade lite dröjande... Ja får väl ha 40 kronor för den i alla fall. Jag dröjde lite med svaret (men i huvudet sprallade allt runt, för detta var ju bara för bra!)
- OK, jag slår väl till då!


Den kommer att bli tjusig i köket, men först ska den få sig en omgång röd sprayfärg!
#1 / / krickelin-krickelin:

Riktigt tjusig lampa du hittat. Rött är väl veckans färg då antar jag, har målat ett lager färg på docksängen idag och den röda ribbstolen sätts upp ikväll. kram

#2 / / Sammy Rose:

Snyggt!

Kör du bara på med färgen ? eller förbehandlar man på nått sätt?

#3 / / makiato:

Wow, vilken snygg lampa! Bra köp...

#4 / / Heidi:

Fina saker du har sammlat här. :)

Har själv en såndär trevångings-kakburk, fast min är rund.

#5 / / Doredoris:

Krickelin - Japp, rött är nog färgen för 2009...

Sammy Rose - Jag brukar tvätta, maska och spraya. På lampor som bara hänger har det fungerat fint! Inget större slitage

Makiato - Tack!

#6 / / Heidi:

Tack för dina söta kommentarer i min blogg! :)

#7 / / Sammy Rose:

Det kommer säkert bli skitsnyggt. Ser fram emot att se resultatet.

#8 / / camilla:

Hej! hittade din blogg genom hello tiger och tycker du ger ut spännande blogg inlägg. har läst ifrån toppen och kommit ner till din underbara lampa.

kan du inte lägga ut slut resultatet till dem som du förändrar. hur blev barnvagnen, lampan?

// camilla

#9 / / UpsalaEkeby:

Vilken tjusig lampa!!



40 kr är ju verkligen ett fynd!! Tycker att jag känner igen designen, men kan inte placera den så här på rak arm. Kanske Aneta Belysning?!



Kul blogg med mycket loppisfynd!! La till dig på min blogglista, hoppas det var ok!?

#10 / / FLOOSAN:

vilken spray använde du? jag har en lampa som jag skulle vilja spraya till silver. Är det nån fara med spray och att lampan blir varm? brandrisk?

#11 / / Ulrika:

Vilken urtjusig lampa !!!!! Jag själv är helt tokig i lampor!!! den blev kanon fin! Jag har själv precis sprayat en gammal lampa som ser ut som en hatt i formen. Ha en bra dag! Kram ulrika

#12 / / Anonym:

40:-? sicket överpris, jag gav bara en tia för min bajsbruna identiska lampa... ;) Som nu är vit... och hiskeligt snygg, men för jävlig att damma på!

Tack för en fantastisk blogg.