/ Allt från DoreDoris /

Tick tack, Tick tack

Hittade en klocka som bara är hur juste som helst enligt mig! Man måste dra upp den varje dag för att den ska gå rätt hela tiden och den tickar precis som hemmas hos mormor!

Jag kan inte hitta något märke på den, så jag vet inte vart den kommer från mer än från Kina, men under står det en adresslapp till en klockaffär här i stan som inte finns längre och vad jag minns har det aldrig funnits någon klockaffär på den adressen, så det ska bli spännande och se om jag kan hitta mer info om ett eventuellt årtal eller så. Titta och njut! Och visst ja... 25 kronor fick jag betala!




#1 / / makiato:

Den är snygg...25 kr var verkligen ett fynd.

#2 / / Lina:

Vilken fin klocka!! jag fyndade en i somras, men den tickar så högt (och fort) att man blir nervös, inte alls rogivande=)

Grattis till fyndet!

#3 / / Kicki:

URfin:)

Jag har länkat och skrivit om din fina kejsarlampa hos mig! Hoppas d var OK att jag tjuvade dina fina bilder? Tyckte det var så snyggt och vilken fin idé!

#4 / / camilla:

åå du hittar så fina grejer, kul att du vill veta historien till dem.

har du några tips på loppis ställen du går på? jag upplever det som om alla ställen är så tok dyra. jag vill också fynda och ge de gamla sakerna ett hem...

// camilla