/ Allt från DoreDoris /

Plaststol med grön velourdyna

Vit plaststol med en skön grön dyna i velour.
Tryckt stämpel undertill;
Design Svante Schoblom (Schöblom)
Overman
Made in Sweden

Pris: 30 kronor på Hockeyklubbens loppis

image93
#1 / / Ida:

Håhå...vad är det för roliga loppisar du är på? Du kan få bli min personliga shoppare för du köper BARA saker som jag tycker är assnygga. Har aldrig varit nån loppismänniska (beror nog på att min mamma är på 3 loppisar varje helg och belamrade huset med ALLT när jag bodde hemma), men nu när man själv köpt hus så inser man ju värdet i att kunna piffa till med coola detaljer så nu jäklar blir det loppisar!

Hittade själv en fin dockvagn från -61 i superskick för 20 kr i helgen (den gav jag dock till mammsen som blev lyrisk) och 5 fina Svante Schöblom-stolar för 10 kr/st...

Hmmm...man kanske skulle börja med en blogg som din...fast den här var ju otroligt fin! fantastiska bilder, fotar du allt själv?

Jag hittade bara hit av en slump då jag googlade på Svante Schöblom, var ju tvungen att få en hum om vilket fynd det var). Nu är du upplagd som favorit!! ;-)

Blev en uppsats det här. :-)
Lycka till med fyndandet!

#2 / / Maria:

Haha! Fler som googlar på min pappa, detta var en av de finare stolarna han gjort i den modellen tycker jag!

Kul att se att så många gillar hans stolar!

hälsn. Yngsta dottern