/ Allt från DoreDoris / Badrum / DIY / Inredning / fotografering /

DIY - handdukshängare med läderband

 
Våra handdukar verkar ha en tendens till att alltid tappa bandet man hänger upp dem i. Handdukshängare är ju ett himla smidigt alternativ till att sy fast ett nytt band. Synd bara att de inte är så snygga, men på ett enkelt sätt kan man faktiskt göra dem liiite snyggare. Jag ersatte de färgade plastbanden med skinnsnöre som jag köpte på rulle i min lokala tygaffär.
 
Du behöver:
  • Handdukshängare
  • Skinnband
  • Sax
  • Tång (och ev. en skruvmejsel att bända upp metallen med)
 
Börja med att lossa plastbanden från metallen. Använd plastbandet som mall för hur långt du ska klippa skinnbanden.
 
 
För in skinnbandet i metallklämman och tryck ihop med tången.
 
 
Gör om proceduren på alla klämmorna. Klart!
 
 
 
#1 / / Anonym:

Så fint. Tänk exakt samma grej händer här 😜 Jag måste nog också fixa snygg klämmor.
/Catrin

Svar: Ja det tycker jag. Lätt som en plätt!
Doredoris

#2 / / Emma:

Vilken toppen ide! Hamnar i spara-idéer-mappen direkt :)
Tack!

Svar: Tack Emma! Fint att man kan inspirera :)
Doredoris

#3 / / Helena:

vilken fin lampa och spegel!

Svar: Tack Helena!
Doredoris

#4 / / Emma :

Så god ide! Kan jeg spørre hvor lampen kommer fra?

Svar: Tack Emma! Jag minns inte riktigt var lampan kommer ifrån men de har liknande på ex. Byggfabriken.se
Doredoris