sommarloppis när den är som bäst

Vi har skapat en ny grön plats i vår trädgård. Vår första plan var bara ha pallkragar med växter i, men vid närmare eftertanke ville vi ha en plats att hänga på också. Läsa böcker och tidningar eller bara sitta och filosofera eller sola lite. Just så.
 
 
Jag kände att vi behöver något skönt att sitta i och tog mig en loppisrunda. Det bästa med sommaren och semestern är ju att man har lite extra tid till att åka på loppis. Det var ju faktiskt otippad tur att hitta precis det man sökte, en stol i rotting. Den är i lite för bra skick för min smak och lite väl orange, men jag tänker att det ger sig med sol och kanske lite regn. Kanske är den finast nästa sommar, men gunget kommer jag att njuta av oavsett! 
 
Mycket melon och böcker kommer det att bli här, var så säker!
#1 / / Beatrice:

Så otroligt fin rotting-stol! Och kul att hitta precis vad man vill ha på loppis också, inte varje dag man gör det ju! Älskar dessutom miljön där stolen nu ska stå? Så himla avis på alla som har en plats utomhus där de kan sitta och mysa!

Svar: Tack! Det är helt sant. Oftast hittar man ju inte det man vill ha sådär på en gång. Men ibland har man tur och det är ju lite det som är tjusningen med loppis!
Doredoris

#2 / / angelicasvarld.blogg.se:

Men gud - ser ju helt UNDERBART ut!!!