/ Allt från DoreDoris / Inredning / Kök / Vardagsrum / life / loppisfynd /

man kan bli så trött ibland

 
 
Jo, ibland kan man faktiskt bli rätt trött på sig själv när det kommer till det här med inredning och hur det ser ut hos mig och hos alla andra. Jag kan bli lite trött på att nästan alla bloggar, instagram osv ser exakt likadant ut. Det blir liksom lite ängsligt. Med det menar jag inte att JAG är unik på något sätt, snarare tvärtom och det är ju det som tröttar ut mig och får mig att tappa sugen... Även detta ämne har ju varit på tapeten i många andra bloggar vilket åter igen gör att allt upprepas ännu en gång. Har någon kokat sina ägg i rödlök så kommer snart hela ens flöde att vara fyllt med rödlökskokta ägg, var så säker. Detsamma gäller palmer i Le sac en papier-påsar och Ikeas kollektion Nipprig. Adidas Stan Smith och kaktusar i brunt glas. Murgröna i vas från Svenskt Tenn och Stringhyllor. Oh yes, jag går på det, se bara här ovan. Å ena sidan är det ju så trender startar och kanske är det när det tar över hela ens tillvaro som trenden faktiskt också slutar?
#1 / / Matilda:

Hög igenkänningsfaktor! Det ena avlöser det andra, det är lika inspirerande som det ibland kan bli lite för mycket av det goda.

Svar: Ja det är så sant som det är sagt. Eller skrivet :)
Doredoris

#2 / / jennie:

SANT!

Jag blir så himla trött på mig själv. Så lättlurad liksom.
Hur som, det är fint hos dig med kaktus å allt :)
Kram

Svar: Tack fina Jennie! :)
Doredoris

#3 / / Mian:

Kika in hos oss - vi kör annorlunda.... ; )

#4 / / @alexolsn:

Mitt råd till alla som har tröttnat papperspåsar, Svensk tenn, stringhyllor, kaktus i brunt glas: Byt hörn på Instagram!

Svar: Det är så sant som det är sagt och det där med att byta instahörn kanske vore något. Det har nästan blivit så att jag slutat titta på insta...
Doredoris

#5 / / Monica Kallin -Ticconi:

Halloj !!
Har precis hittat hit,via Krickelin :)
Mysig blogg och väldigt vackra bilder !!
Kan känna igen mig i det där, men samtidigt så tycker jag nog att man kan följa trender och mode , utan att helt tappa sin egen stil och integritet.Man kan ju ta in en o annan grej utan att "go all in " på hela konceptet .Man kan spara saker av det man hade innan , samt lägga till lite nytt, utan att hela tiden byta ut allting för att man tröttnar eller för att det inte är "inne" längre. Då får man ju en mix som kanske i långa loppet blir lite mer intressant ;) Sen , så kan du ju ge dig attan på att förr eller senare så blir dina gamla grejer "inne" igen :) Vill man dessutom ha annan inspiration än det man ser hela tiden , så kan man ju kolla in andra länders bloggar eller tidningar, det finns mycket som är annorlunda " där ute ".
Och såklart, resa så ofta man kan och plocka med sig en liten grej varje gång, gärna något som sticker ut lite och kanske inte passar perfekt i ens eget hem, egentligen. Man får en inredning som känns mer egen och dessutom ett hem fullt med minnen.
Kram,
Monica i Rom

Svar: Tack för fina ord och bra tips! Resor är absolut ett bra sätt att göra unikt hemma samtidigt som det är lite trixigt också. Det är väldigt lätt att tycka om något utomlands som inte alls är lika fint när man kommer hem. Men det är väl smällar man får ta ;)
Doredoris

#6 / / Anna:

Men eller hur?! Det är ju en hårfin gräns mellan att inspireras och "copy paste" om en säger så.

Men fint är det iaf! :-)

Svar: Ja men visst är det så. Tack hörru :)
Doredoris