/ Allt från DoreDoris / fotografering / life /

#hallifornia i Varberg 17-19 juli

Den 17-19 juli går Hallifornia av stapeln och området kring Varbergs Fästning förvandlas till en arena för vatten-, street-, och actionsporter, dans, yoga och konst. Vi kommer definitivt att vara där både stora och små. 
 
 
Området fylls av aktiviteter, musik och fest för dig som är intresserad av att testa någonting nytt eller bara vill njuta av den fantastiska atmosfären. Vallgraven blir en arena för wakeboardåkning. Barnens badstrand fylls av surfsporter. Spökitetsparken blir arena för skimboard. Strandbadplatsen förvandlas till en multipark. Longboardåkarna dansar fram på sina brädor längs strandpromenaden och slidear ner från Platsarna. I Societétsparken kan du njuta av musiken som spelas från scenen. Norra Fästningshörnan blir centrum för streetdance och konst. Matserveringar hittar du på lite olika platser. För den som har ett supporterband är alla aktiviteter gratis! Supporterbandet ger dig inte bara fri tillgång till en massa aktiviteter på området under tre dagar utan även en massa Hallifornia-erbjudanden från lokala partners under sommaren. Sen är det snyggt också!
 
Alla foton är tagna av Carolina Ehn
 
Dessutom kommer det att anordnas en Sport Camp för barn mellan 8-15 år den 14-16 juli. Under tre dagar får man prova på utvalda aktiviteter i lugn och ro. Kidsen delas in i grupper där alla kan vara med utifrån sina förutsättningar och blir coachade av duktiga instruktörer. Ossian och Stella kommer att älska det!
 
 
Ska du bara göra en sak den här sommaren, så tycker jag att du ska komma till Varberg och besöka Hallifornia! Det ska vår familj göra, var så säker.
 
 
 
 
#1 / / Jerry L:

Hej Carolina!
Jag behöver fråga dig en fråga med huvudet lite på sned och skam i blicken. Jag har en liten grupp på Facebook som heter ”Lägenheter i Varberg” och jag letade efter en omslagsbild som kunde representera Varberg. Detta var någon vecka innan Hallifornia så jag googlade bara bilder på detsamma. Jag hittade en fantastisk bild som du har tagit och jag stal den. Jag blev idag tillrättavisad med rätta av någon som heter Joa*im Järlekl*nt och har därför letat mig hit i retrospekt för att fråga efter lov. Är det lugnt om jag använder ditt foto som omslagsbild för gruppen? (Annars tar jag självklart ner den) Om du tycker att det är lugnt så mejla över en länk som jag kan placera i beskrivningen för bilden.
Förlåt!
Med vänlig hälsning
Jerry L

Svar: Vad bra att du frågar nu iaf. Det är ok att använda bilden om du anger mitt namn samt källa www.doredoris.se Ha en bra dag!
Doredoris