/ Allt från DoreDoris /

Lurendrejeri.

Nu när det är så ljust ute på kvällarna är det ju helt kört att få barnen att somna i tid! Istället leker de tåg här hemma samtidigt som vi jagar dem med tandborstarna. Stella är helt tvärsäker på att vi lurar dem. Det är ju inte alls kväll! Eller?

#1 / / Julia:

Ha! Känner igen det där! Snygga stolar! :) Och glad sommar till dig. :)

#2 / / Maria:

"Det är inte natt det är morgon!" skriker min treåring varje kväll han inte vill sova.

#3 / / pippilotta:

total igenkänning med jagandet och tvekandet, är det inte dag ? det är ju så ljust ute! städtips till dig från mig. ta ett till tre tag med dammsugaren nu när stolarna är så fint uppradade ;)

#4 / / Anneli:

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/fredag-dagens-blogg-2.html#comment

#5 / / ea:

Hej. Helena (ea) heter jag, läser din blogg och inspireras av ert fina hem.



Jag har en fråga ang era dynor på hemmagjorda soffan http://doredoris.se/2010/august/ Det var ett så smart sätt ni har gjort det på. Min fråga är, tar ni in dynorna nån gång? Om nej, hur är dynorna efter en natt med ösregn?



Nu ska jag jaga min sexåring i säng ;)

#6 / / appelpaj:

ojoj vilket rum!

#7 / / pippilotta:

vill bara säga att FY SATAN VA FIN den där jackan var som Igor fick, är så impad av dina sewing skills! kram

#8 / / Emeli / Lovely chaos:

underbara stolar!

det var bara det jag tänkte säga.

#9 / / poppoeten:

Oj, oj vad man får övertala barnen i säng dessa ljusa sommarnätter... och sig själv... Underbar blogg!

#10 / / Henrik Ehn:

Hej EA!



Dynorna klarar tyvärr inte ösregn speciellt bra, så vet vi att det skall regna mycket,tar vi antingen in dem eller ställer dem mot husväggen. Som du kan se på en av bilderna, har vi ett visst överhäng med hustak, vilket skyddar det mesta av dynorna ifall de står lutade mot väggen. Men vi brukar ändå lägga en restbit av ett gammalt markistyg eller vaxduk över dynorna för att vara på säkra sidan.

Har förstås missat att ta in dem eller ställa upp dem när det ösregnat ibland, men de torkar rätt snabbt en solig dag.