/ Allt från DoreDoris / fotografering / hotell / jobb / life /

En kärleksfull vecka med bröllopsdag och Varberg för musikhjälpen!

Förra veckan gick verkligen i kärlekens tecken på flera sätt.
Vi på Varbergs Stadshotell & Asia Spa (där jag jobbar),tillsammans med Fantastiska Underhållningsbandet, Calle Karlsson och en hel massa andra Varbergsföretag, anordnade en minivariant av musikhjälpen kallad - Varberg för musikhjälpen. I år var temat "Barn är inte till salu", ett hjärtskärande ämne som verkligen engagerar.
För att efterlikna originalet så mycket som möjligt skapade vi en ”glasbur” i en del av vår veranda med utsikt mot Varbergs torg. 
Där lät vi några av Varbergs lokalkändisar låsas in under 36 timmar och få besök av en mängd olika artister.
 Cecilia Vennersten var en av artisterna som kom dit.
Hon sjöng såklart "Det vackraste" som även tecknades av Julia till vänster.
Kristin "Krickelin" var där och intervjuades. Hon berättade även att FGL Store skulle skänka 10% av sin omsättning under fredagen och lördagen till Musikhjälpen. Heja dem! Här håller hon i en tavla gjord av Lisa Burenius som skänktes av Handelsbanken för att auktioneras ut till förmån för Varberg för musikhjälpen. Så himla fin alltihop!
Många Varbergare samlades utanför buren. Här ser du min vän Catrin vinka in när jag fotade i buren.
Även  Pär "Glada Hudik" Johansson kom dit och auktionerade ut en föreläsning med sig själv. Han är inte bara föreläsare utan även grundare av och ledare för Glada Hudik-teatern. Pär tilldelades priset "årets eldsjäl" på Svenska Hjältar-galan 2016! Han fick stående ovationer av medlemmarna i Fantastiska Underhållningsbandet som han har träffat flera gånger.
 När jag stämplade ut vid lördag lunch hade vi kommit upp i över 265 000 kr i insamlingen. Allt är ännu inte räknat, men ytterligare 100 000 kr vet vi tillkom efter detta. Helt fantastiskt, vilken kärlek!
Inte nog med all denna kärlek. På söndagen firade jag och Henrik 8-årig bröllopsdag (eller gummibröllop)
Dagen tillbringades i finaste vinterlandskapet. Hur idylliskt dök inte den här bilen upp mitt i alltihop?
En magisk solnedgång avslutade en fin men intensiv vecka.
 
 
 
 
Gillade du detta? Klicka gärna på hjärtat, det värmer nämligen mitt ;)