diy - kruka av papper

 
Jag behövde fota basilika till ett jobb idag och eftersom det har varit galet fint väder så passade jag även på att plantera om några sticklingar som behövde ner i jorden. Egna krukor har jag gjort förut vilket du kan se här och här, men visst är det himla smidigt att även använda sig av konservburkar? 
 
 
Klipp till pappret i en lång remsa. Jag gjorde det så långt att jag kunde rulla det i två varv runt konservburken jag använde. När burken fortfarande är kvar inne i rullen viker jag in botten och trycker till ordentligt mot underlaget innan jag tar ur burken ur rullen. 
 
Fyll med jord och frön eller sticklingar med rötter. Papperkrukorna ska tydligen vara perfekta att plantera ut rakt i jorden sedan om man vill det.
 
 
Konservburkarna hamnade i ett av våra fönster i vardagsrummet. Enkelt och fint tycker jag.
 
#1 / / Veronica Wallgren:

Superfint!

Svar: Tack Veronica! :)
Doredoris

#2 / / Anna :

Så smart! och vilka fina bilder! :)

Svar: Tack snälla Anna! :)
Doredoris

#3 / / Anna :

så fint och smart!

Svar: Javisst och väldigt enkelt också!
Doredoris

#4 / / Kopiko:

Riktigt bra idé, och väldigt snyggt! :)

Svar: Tack! :)
Doredoris

#5 / / Paulina:

Så himla fint!! :) Love it!

Svar: Tack snälla Paulina :)
Doredoris

#6 / / Cassandra Haraldsson:

Åh så fint!

Svar: Tack Cassandra!
Doredoris

#7 / / Sarah:

häliga burkar som är krukor .. jätte fina =)

Svar: Tack, konservburkar kan man ha till mycket! :)
Doredoris

#8 / / Linnéa - The Hungry Gosling:

Så fint! :)

Svar: Tack Linnéa! :)
Doredoris

#9 / / susanas.blogg.se:

så himla snyggt!!!

Svar: Tack fina du!
Doredoris

#10 / / Merium:

Fiffiga idéer Tack!

Svar: Tack!
Doredoris

#11 / / Anonym:

Vackra dem blev. Jag har en fråga. Hur mår blommorna i längden eftersom du inge har håll i botten och det kan lätt samlas för mycket vatten i krukan?

#12 / / Anonym:

Vackra dem blev. Jag har en fråga. Hur mår blommorna i längden eftersom du inge har håll i botten och det kan lätt samlas för mycket vatten i krukan?

Svar: Det återstår väl att se med basilikan, men jag har tidigare planterat exempelvis svärmorstunga och suckulenter som har klarat sig fint. Sen är jag lite slarvig på att vattna så det kanske har hjälpt till ;)
Doredoris

#13 / / Jenny:

Åh vad snyggt! Ska absolut göra sådana söta krukor någon dag! Underbar idé! :)

Svar: Ja det tycker jag absolut du ska göra. Väldigt enkelt! :)
Doredoris

#14 / / emelie jonasson :

wow, helt fantastiskt. har inte tänkt på att man kan laga små "krukor" med ruter och ha så fint hemma :D

Svar: Tack Emelie! :D
Doredoris

#15 / / Malin Wederberg:

Vad fint :D

Svar: Tack! :)
Doredoris

#16 / / Emmy:

Superfin idé! :)

Svar: Tack Emmy :)
Doredoris

#17 / / Nea :

oh så snyggt!

Svar: Tack Nea!
Doredoris

#18 / / madabouttea.se:

Jag har konservburkar som jag målat vita och sen gjort servett decoupage på som jag nu använder som krukor :)

Svar: Smart idé! :)
Doredoris

#19 / / Sandra Snellman:

Vilken toppen idé! Så simpelt och snyggt :)

Svar: Tack! Visst är det bra när det är både fint och enkelt :)
Doredoris