/ Allt från DoreDoris / life / resor /

#tbt – Poolvilla och skönt häng

Bloggandet blev väl inte det bästa på vår semester, men jag tänkte sammanfatta lite vad som hände efter Koh Chang. Mest för min egen skull kanske och för att det är himla trevligt att kunna gå tillbaka och läsa om det. 
 
Dagarna på Koh Chang bestod mest av sol, bad och det största bekymret var vad vi skulle äta nästa gång. Typ. En och annan vattenmelonshake slank ner som sig bör och vi hann fira sexårig bröllopsdag.
 
 
Dagen innan julafton lämnade vi Koh Chang och åkte tillbaka till Bangkok. Vi hade en natt bokad på Anantara Hotel. Vi fick en svit på 33:e våningen, nästan lika stor som vårt hus och vi trivdes så bra att vi stannade i ytterligare två nätter.
 
 
Julafton och juldagen spenderade vi med lång frukost, poolhäng, bowling, spelhall och ett besök i Lumpiniparken. 
 
 
Lumpiniparken är verkligen en grön lunga mitt i Bangkok med lösgående varaner och sköldpaddor. 
 
 
Vi åkte därefter till Hua Hin där vi mötte upp några vänner. På nätet ( via airbnb) hade vi hittat ett hus att hyra tillsammans och vilket hus sen då!
 
 
Världens vackraste port och en galet fin utomhusdusch, en Buddha utskuren i trä. Kök och vardagsrum var helt öppet med endast ett tak som skydd för solen. En pool i mitten och runt poolen fanns fyra separata sovrum/bungalows med egna toaletter. Helt perfekt att bo så när man är flera familjer, men ändå vill ha lite privacy.
 
 
Nu är man tillbaka till verkligheten och jag kan säga att jag längtar tillbaka. En månad går lite för fort faktiskt...
 
 
#1 / / Patricia:

Underbara bilder, helt underbara! :D

Svar: Tack Patricia, det var helt underbart! :)
Doredoris

#2 / / Sriwanna Salomonsson:

Härliga bilder, gillar speciellt de med dig själv och dörren. Den borde du rama in!

Svar: Tack! Jag hade gärna tagit med hela dörren hem!
Doredoris