/ Allt från DoreDoris / Kök / life /

Mer handgjort än så här blir det inte

Vi behövde en sopskyffel och det kan man väl köpa i närmsta mataffär är det ju lätt att tänka. Ja om det hade funnits i trä istället för i plast hade man ju kunna köpa där, men istället hittade jag den här som jag blev helt förälskad i. Den kommer från Iris hantverk och görs för hand av människor som saknar synförmåga. Verkligen en ny dimension av handgjort och fingertoppskänsla . Alla borstarna tillverkas dessutom mestadels av naturmaterial.
 
 
Så här står det på det vackra kortet som hängde på borsten:
"En alldeles speciell borste.
Borsten du håller i är handgjord av en synskadad hantverkare. Vare sig det är en diskborste, sopkvast eller bunkborste är borstmaterialet utvalt för att passa den sortens rengöring på bästa sätt. Träet är utformat och inoljat så att det ska vara skönt att hålla i. Använd borsten igen och igen, den är tänkt att hålla länge."
 
Känns fint ända in i magen på något sätt och jag kan säga att jag skulle vilja ha det mesta ur deras sortiment.
#1 / / tinajo:

Väldigt fin - ska man göra något mindre kul (som städning) är det ju klokt att göra det med något vackert. :-)

Svar: Precis vad jag tycker också! :)
Doredoris