/ Allt från DoreDoris / Kök / kids / life / loppisfynd /

sushi - när barnen får bestämma

När barnen får bestämma äter vi sushi här hemma. Tur att vi alla gillar det lika mycket! Restaurang Nami levererar den allra bästa i vår stad. I alla fall om man frågar oss!
 
 
#1 / / JENNYH - Mammablogg:

Åh vad gott, älskar sushi!

Svar: Jag med! :)
Doredoris

#2 / / JUNITJEJ:

Själv har jag ätit sushi en gång och jag gillade det inte.

Svar: Prova en gång till tycker jag allt! Lax och avokado är ju snällt tycker jag. Ibland kan man be att få de lätt flamberade ovanpå. Ett tips om man tycker att det är lite läskigt med helt rå fisk.
Doredoris

#3 / / Anna Larsson:

åh va gott det vore med sushi nu efter all julmat! :-)

Svar: Ja verkligen gott!
Doredoris

#4 / / Linda:

Sushi är ju magiskt gott! :)
Undrar för övrigt vilket märke/namn det är på de blå tallrikarna - de är ju superfina! :D

Svar: Tallrikarna heter Viola och kommer från Rörstrand. Jag har djupa och assietter och letar alltid efter fler på loppis :)
Doredoris

#5 / / natalie:

åh vad gott! ljusa fina bilder också!

Svar: Tack! :)
Doredoris

#6 / / Beatrice Jakobsson - Fotografi:

Vad gott med Sushi, älskar även ljuset i bilderna! :)

Svar: Tack vad kul att du gillar dem!
Doredoris

#7 / / lovisa:

åh så himla gott! är så sugen på ett gäng makirullar med lite gurka, färskost och avokado i. synd att det inte man bara slänger ihop i ett nafs såhär en lördagsnatt.

Svar: Sant! Man kanske skulle se till att alltid ha lite sushiris i kylen, då går det ju snabbt att slänga ihop om man har allt annat förstås ;)
Doredoris

#8 / / biggeros:

Så gott÷) Bra att alla tycker om det i din familj!!

#9 / / Helena:

Mums så gott med sushi!

#10 / / Tokyoyo:

Åh, jag älskar också sushi! Har ni gjort sushi själva nån gång? Brukar göra det med mina systersbarn ibland (men oftast själv), maki går ju snabbt och lätt att göra, men nigiri är godast! ^__^)y

Svar: Ja flera gånger men det är ju smidigare att köpa och hellre köpa det än ex. Pizza
Doredoris

#11 / / Annster:

Gott :)

Svar: Ja verkligen!
Doredoris

#12 / / frida käld:

Mums! Vilken lyx att din familj tycker om det också. Här hemma är jag den enda som äter sushi.

Svar: Ja det är väldigt lyxigt. Det har inte alltid varit så att alla har ätit det men om man provar tillräckligt ofta så... ;)
Doredoris