/ Allt från DoreDoris / life / loppisfynd /

fyndet jag letat efter länge

Ett schack i marmor har stått på min loppislista länge. Inte för att jag har spelat schack direkt, bara någon gång när jag var liten, men jag har tänkt att det kunde vara fint att ha ett. Förra helgen sprang jag på ett schack i glas och tänkte att det får väl duga även om ett i marmor hade varit tjusigare. Konstigt nog sprang vi bara några dagar senare på ett i marmor! Det är konstigt det där. En sak man kan ha letat efter länge dyker helt plötsligt upp hela tiden när man väl har hittat det en gång. Det var samma med vårt monopol. Det letade jag efter hur länge som helst och när vi väl gav upp och gav familjen det i julklapp hittade jag ett för 15 kr på loppis!
 
 
Det bästa med att ha ett fint schack är att man kan ha det framme och ta en spontan match lite när som helst. Vi är ju inte direkt några experter någon av oss, så spelet tar inte så lång tid. Hela familjen vill vara med att spela, från sex år upp till 35+. Vi har verkligen blivit en spelande familj och det är så kul när man kan göra något ihop. Till och med tonåringen kommer springande när vi tar fram spelen. Kul!
 
Ikväll kommer vänner hit och då blir det... spel!
#1 / / ALEXANDRA:

Åh vilket fint fynd! Min sambo har precis introducerat mig till schack, det går sådär för mig haha :)

Svar: Samma här faktiskt men det är ganska kul ändå. Man blir väl iaf inte sämre ju mer man spelar ;)
Doredoris

#2 / / Victoria Glosemeyer:

Wow, vilken snyggt spel!

Svar: Ja det var roligt att jag äntligen hittade ett!
Doredoris

#3 / / tommy:

men du/ni hittade ju ett till slut iallafall =)

#4 / / Elin:

Det är så snyggt!! :)

#5 / / Fatma - Grafisk designer i London:

Snyggt!