vintertid kräver helt klart sommarminnen

 

 

 

I jakt på några andra bilder hittade jag de här från i somras. Några vänner till oss har nog den finaste trädgården man kan tänka sig. Huset ligger mitt i stan, men när man kommer in på innergården är det verkligen en oas. Trädgården är inte stor, men den är galet mysig! Det känns som om man flyttas bakåt i tiden och dessutom till ett annat land faktiskt.

 

 
 
 

De är sjukt duktiga på att få till den där känslan som man bara vill få till och med väldigt smarta lösningar. Odlingslådorna är exempelvis gjorda av gamla spegeldörrar och växthuset i bakgrunden har murats upp med hjälp av återvunnet tegel och gamla fönster. Parasollet är fyndat på en loppis i Frankrike. Bara en sån sak liksom.

 

 

 

 

Bilderna är från den här galet bra sommaren och det är nästan smärtsamt att titta på dem nu när vi till och med har gått över till vintertid...

#1 / / Ellen:

Superfint!

#2 / / Småstadsfrun:

Jag blir så himla imponerad av personer som verkligen kan det där med trädgårdar. Det är häftigt att de lyckas med att hitta den rätta känslan. Den förmågan saknar nämligen jag..

Svar: Jag håller med dig! Önskar så att jag hade hälften så fin trädgård som den här. Kommer nog aldrig hända...
Doredoris