/ Allt från DoreDoris / Inredning / fotografering / life /

en skatt från förr

Min pappa är född i Hälsingland och var där för ett tag sedan och hälsade på sina syskon och övriga bygden. Han fick då med sig en vacker väska i skinn full med gamla fotoalbum från min farmor och farfar som inte längre finns i livet, lösa fotografier, en ram och en sångbok.
 
 
Det var bilder från när min farfar låg i lumpen och när han träffade min farmor, men även från när min pappa var liten. På några bilder är han galet lik min äldsta (eller är det kanske tvärtom?) Jag tänker att någon av dem måste ha gillat att fotografera, då det var ovanligt många bilder från den tiden. 
 
 
Ett väldigt slitet och otroligt vackert fotoalbum.
 
 
Verkligen en skatt om du frågar mig. Här har de klätt upp sig och poserar i sina vackra 20-talskläder.
 
 
Ovan är gruppbilder från när farmor gick i förskolan, skolan samt husmorsskola. Jag tycker att bilden från skolsalen är extra vacker på något sätt.
 
 
Sist men inte minst har vi bröllopsfotot taget av Hilda i Alfta.
 
Vi avslutar detta inlägget med låten Hälsingland av Tomas Andersson Wij