/ Allt från DoreDoris / Inredning / Kök /

De små skotten

 
Jag kan liksom inte låta bli att plocka de små skotten som bildas på plantorna och sätta dem i små vaser och låta dem få rötter. Den här minivasen var från början en ampull med hårnäring. Helt perfekt till de minsta skotten. När de har växt till sig och fått rötter är det bara att plantera i jord. Eller så behåller man dem i vatten, precis som den större växten på bilden. Funkar bra det också.
#1 / / Robex Lundgren:

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

#2 / / Cornelia:

Verkligen super fint :)

#3 / / Cornelia:

Verkligen super fint :)

#4 / / Lovisa:

Å, så himla fint tycker jag! Vill göra en ek, men kanske fel årstid att hitta ekollon nu... Hur som helst, går det bra med vilket skott som helst? :)

Svar: Tack! Jag vet inte om det bara funkar med vissa växter, men det är bara att prova sig fram :)
Doredoris

#5 / / johanna:

så fint!

#6 / / Emma Grann Fotografi:

Så söta! Och fina bilder!

#7 / / Hedda Rönnlund:

Superfina bilder!:)

#8 / / Martin Lundberg:

Wow, vad läckert! Vad är det för planta?

Svar: Det minsta är ett litet skott från fjäderkallan du kan se i ett tidigare inlägg. Det större skottet är från ett pengaträd (som säkert heter något annat)
Doredoris

#9 / / kerstin ehrenholm:

grymt snyggt kul med skott och driva upp dem lycka till

#10 / / Anonym:

Det var väääldigt små vaser det där ;)

#11 / / Annster:

Så fint :)

#12 / / Veronica:

Så söta =)

#13 / / Hannah:

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :)

#14 / / Catrine:

det är något jag oxå brukar göra, så kul när man får massa växter, fint blire oxå :)

#15 / / Nora:

Fint!

#16 / / Jenny:

Men oj, vilken fin tavla också! Var kommer den ifrån?

Svar: Den heter Ball of Twine och är gjord av Roy Lichtenstein. Finns på easyart.se
Doredoris

#17 / / Olivia Nilsson:

Åh vad fina bilder!

#18 / / Jessica:

Så himla fint som dekoration :)

#19 / / Linda:

jättefint!

#20 / / Anita:

Så fint :D

#21 / / Fröken Grön:

Så härligt och fint! :)

#22 / / Nalliiz:

Vad fint det blev, riktigt mysigt :)

#23 / / Pauline:

Snyggt! Det måste jag testa.

#24 / / Living with Tess:

Vilket fantastiskt fint hem du har och supertrevlig blogg!

Svar: Tack det värmer att höra! :)
Doredoris

#25 / / Emelie:

Gud så snygg ''lampvas'' har du gjort den själv eller har du köpt den? Isf vars? :D Super fin blogg!

Svar: Jag har fått den så den är inte hemmagjord :)
Doredoris