/ Allt från DoreDoris / Inredning / Vardagsrum /

Eukalyptus

 
 
 
Igår fick jag ett riktigt glädjande besked och vill samtidigt passa på att tipsa om att köpa hem en planta eukalyptus. Luktar helt sjukt gott och perfekt att klippa en kvist och blanda in i gå-bort-buketten eller bara sätta för sig själv i en vas.
 
#1 / / Ida och Amanda:

Fiiint!♡

#2 / / Line:

Oj så fint, har faktiskt inte sett eukalyptus som inte är på snitt innan!

#3 / / Fröken Grön:

ååh vad fint! :D

#4 / / Turid:

Så fint var hittar man dessa växter? Har du planterat den rätt ner i glaskrukan? Blir det inte svårt att vattna å så då, täcker att att vattnet riskerar att stanna kvar å växten bli dålig eller ruttna?

Svar: Jag hittade den här på Paus som ligger i Varberg, men det finns säkert att beställa i din lokala blomsterbutik. Jag är absolut ingen expert på växter, men har haft andra växter ipå samma sätt och det har fungerat fint. Man får kanske vara lika dålig som jag på att komma ihåg att vattna kanske? :)
DoreDoris

#5 / / Mikxki:

Nice :)

#6 / / Elaine på Inredligheter:

Fräscht, riktigt snyggt! :)

#7 / / Elaine på Inredligheter:

Ser förresten föregående kommentar.. Paus i Varberg? Bor du i Varberg? För det gör jag också och måste nästan på en gång knalla dit för att också köpa lite fina växter :D

Svar: Japp jag bor i Varberg! Västkustens pärla ;)
DoreDoris

#8 / / Anne-lee:

Jättefint! :)

#9 / / Emelie - Design by Em L:son:

Åh vad fin! Vart köpte du den? Blev sugen på en sådan jag också. Är det ok om jag lånar din bild till min inredningsblogg? Länkar naturligtvis till dig. /Emelie

Svar: Du får gärna låna bilden :) tack för att du frågar först!
DoreDoris

#10 / / Tilde:

Himla snyggt!

#11 / / Frida H:

Åh, så himla snyggt. Vill också bo så!

#12 / / SALLY:

gud vad coolt det var med växten i en burk !

#13 / / Tommy:

intresant tips är dom stora?

Svar: Min planta är ca 40-50 cm hög.
DoreDoris

#14 / / Tess:

Åh, så snyggt! :) Kram

#15 / / Felicia - Konstverk och mammaliv.:

Superfint! :)

#16 / / Mirjam Wallmark:

Riktigt fint:) Hoppas att du får en fin helg! kram

#17 / / Louise:

Vad fint det blev!

#18 / / Annster:

Så fint :)

#19 / / Jasmine:

Vilka inspirerande bilder! Jag gillar verkligen växten som du tipsar om. :)
Kram

#20 / / Lisa:

Härligt...fina bilder!

Kika gärna in på min nya blogg! :)