/ Allt från DoreDoris / DIY /

Den roliga historien

 
Att ha en skrivmaskin hemma gör verkligen något för barnens lust att vilja lära sig skriva och läsa. Tänk att kunna göra en egen bok liksom?! Hur stort som helst. Här har hon gjort en bok om sin allra bästa roliga historia. Skrivit själv och ritat bilder till. Stort. Den är faktiskt väldigt rolig tycker även jag.
 
Det var en gång en elefant som alltid gick rakt på en myrstack.
En dag bestämde myrorna att de skulle ge igen.
Nästa gång elefanten gick förbi kastade sig alla myrorna på elefanten.
Elefanten skakade av sig alla myrorna utom en som satt kvar bakom örat.
Då skrek alla myrorna på marken i kör till den som satt kvar:
- MARTIN, STRYP HONOM!
 
 
#1 / / Carro:

Fina teckningar!!

#2 / / Linda:

Vilken fantastisk skrivmaskin. Var har du fått tag på den?

Underbart att barn kan finna skrivarglädje bara en skrivmaskin ställs fram. Ett hett tips till andra föräldrar tycker jag.

Svar: Javisst är det hur bra som helst! Skrivmaskinen hittade jag för några tior på loppis.
DoreDoris

#3 / / JUNITJEJ:

Åh, så roligt! Spara berättelsen!

#4 / / Joe:

Hahahha helt fantastiskt! Den gjorde min dag lite bättre faktiskt.

#5 / / willdur:

vilken författare!

#6 / / Emma Grann Fotografi:

Roligt!! :)

#7 / / Sofia:

åh så kul med skrivmaskin!!

#8 / / Sara:

fina bilder! :)

#9 / / Anna:

Men vad fint med en skrivmaaskin!

#10 / / Yasmine:

så himla roligt, alltid önskat mig en!
kanske framtida författare?;)

#11 / / Annster:

Vad roligt :)

#12 / / Fröken Grön:

vilken härlig maskin det är! ^^ Och roligt för barnen! :D

#13 / / Thea:

Åh vilken fin skrivmaskin!

#14 / / Karolin:

Hahaha Vad underbart :D

#15 / / Jasmine:

Charmigt med en skrivmaskin hemma.
Kram

#16 / / Louise:

Hahaha! Vilken rolig berättelse, och vad kul med en skrivmaskin :)

#17 / / JENNYH - Mammablogg:

Men va smart, och fint =)

#18 / / SOPHIE :

En sådan skulle man vilja ha! Jag som skriver böcker :) Kul att barnen tycker det är roligare! Man lär sig mycket utav att skriva :) Fin skrivmaskinen var!

#19 / / Stickan!:

Åh, jag hade oxå en skrivmaskin när jag var liten :-) Det är ett jätte härligt barndomsminne för mig :-)

#20 / / Olivia Nilsson:

Vilken gullig berättelse!

#21 / / Louise i Italien:

Vad kul med skrivmaskin! Jag kommer ihåg att vi också hade en hemma när jag var yngre och att även jag tyckte det var superspännande att skriva på den. Det lät så härligt när man tryckte ner tangenterna! :)

#22 / / Tommy:

mycket smart med skrivmaskin då blir det ingen facebook :D

#23 / / Wilhelm:

Aww va roligt och gulligt :)

#24 / / Ida och Amanda:

Så kul!

#25 / / Joy Wagner:

en sådan har man inte sätt på länge :)
Ha en super fin helg<3



Glöm inte kika in hos mig om man är intresserad av vad som händer i huvudet på en frisör och fransextesionist på fritiden.
Delar med mig av många härliga tips & trix och berättar om min svaghet för skönhetsoperationer.

Massor av kärlek, livet är en fest?

#26 / / Pablo:

Åh så mysigt med gamla skrivmaskiner!

#27 / / Maria:

riktigt old school. kul :)

#28 / / G I N A ~:

fantaskiskt! :) jag vill också ha en skrivmaskin, så mycket fräsigare än datorn ;)

#29 / / Edyta:

Så inspirerande härlig blogg du har !!! jätte fina bilder :)

#30 / / KassandraPalma:

hahah vilken bra historia !!

#31 / / Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Ja det var ju en väldigt bra grej :) Fin skrivmaskin också! :)

#32 / / kristin:

Hahaha, fasen vad bra!!!

#33 / / Ida:

Åh! jag skrev också böcker med skrivmaskin när jag var liten! ...Är jag en jätte-glädjedödare om jag säger att den där historian är gammal? Jag har hört den förut.... ELLER menade du bara att hon skrivit den "själv" rent praktiskt, på knapparna? Jag kanske missförstod! ^^Förlåt isåfall! Jag tycker hursomhelst att bilderna är jättefina : ) Fortsätt uppmuntra henne att skriva! :D

Svar: Hon har inte hittat på den själv. Bara skrivit den :)
DoreDoris