/ Allt från DoreDoris / DIY / Kök /

en kaka till kaffet?

Jag började dricka kaffe när jag var över 30 (har alltså bara druckit kaffe i ett par, tre, fyra ja ok fem år nu)
Varför kan man ju undra, men det är väl för att det är så gott antar jag. Allra helst vill man ju ha "finkaffe", alltså inte sånt från en automat på jobbet utan som är gjort med kärlek och med extra god skummad mjölk på toppen. 
 

Hemma har vi en Moccamaster för de gånger man vill ha mycket (men gott) kaffe. Förra julen köpte vi oss en Nespresso i julklapp och jag får personligen säga att den är så nära "finkaffe" man kan komma faktiskt. Den där lilla vardagslyxen man kan behöva ibland.
 
 
Att Nespresso har sjukt snygga och stilrena förpackningar och extremt bra kundservice gör ju inte det hela sämre heller. Bara en sån sak som att de ringde för att påminna mig att avkalka maskinen. Under samtalet väntade jag bara på att personen i luren skulle börja försöka sälja något till mig, men inte. När samtalet var över, hade de bara en sjukt imponerad och nöjd kund/ambassadör för sitt varumärke. Det kallar jag att ta hand om sina kunder. (och nej jag är inte på något sätt sponsrad eller så)
 
 
Det är lite extra härligt att dricka kaffet i små fina espressokoppar. Dessa köpte jag på loppis och jag har letat efter liknande ända sedan jag såg det här blogginlägget. Det viktiga var alltså att de hade mönster i botten så att man kan använda dem till att göra mönster i småkakorna.
 
Fotona nedanför är tagna av http://babesinboyland.se/
 
 
 
#1 / / Angelica:

Började själv dricka kaffe för bara ett par år sedan, och nu älskar jag det :) Var är din fina kofta ifrån?
hälsn Angelica

Svar: Tack! Koftan kommer från Monki men är från förra hösten om jag inte minns fel.
DoreDoris

#2 / / Emma:

Så gulligt och fina kakorna blev på sista kortet. Bra ide att använda sig av om man vill skoja till det lite mer på fika stunden :)