/ Allt från DoreDoris / DIY / Inredning / fotografering / life /

Jag gillar nog betong ändå


 

Jag har inte varit så förtjust i betong, mer tänkt på det som hemmafixarens favoritmaterial att göra rabarberblad med. Inget fel i det, men inget jag personligen har lockats av. När vi var i Thailand sist slog det mig att jag faktiskt visst tycker att det är ganska fint. Där var det betong överallt, t.o.m hela rum putsade i materialet. Jag gillade det och blev förvånad över hur fräscht det kändes. Ovan har man gjort golvet i betong och nedan trappstegen.

 
Toaletterna var gjorda i betong (ok inte själva holken då) och de hade smyckat med guld för att visa vilken toalett som gällde för damerna respektive herrarna.
 
 
Även på trädgårdsgångarna och altanen hade de använt sig av både trä, sten och betong. Snyggt!
 
 
Många restauranger gick också på samma linje och hade även tagit fasta på att göra egna lampor av burkar som man sett en hel del. Bra DIY-tips ändå.
 
 
Vi firade vår bröllopsdag på ett galet fint ställe inrett helt i vitt och såklart... betong!
 
 
 Foton: Carolina Ehn
 
 
 
 
#1 / / KarinM:

Hej! Vad är detta för hotell? Ser väldigt fint ut & är nyfiken på vad det är för ställe...

Svar: Det heter Sairee Hut Resort och ligger på Koh Tao. Det finns många olika rumstyper och jag hade valt den vi hade som heter "Villa Deluxe med utsikt över trädgården" (om du kikar på Booking.)
Doredoris