/ Allt från DoreDoris / Inredning / Kök /

Tapeten i vårt kök


Tapeten i vårt kök valdes direkt när jag såg den och jag har inte ångrat mig en sekund. Den lyfte verkligen hela köket. Jag var först lite tveksam till om jag skulle gilla den svårdefinierbara färgen som är lite blå/grön/grå, men den blev klockren till våra röda pinnstolar tycker jag.
 
Boråstapeter har alltså samlat tolv utmärkande originalmönster från 1950-talets främsta formgivare; Arne Jacobsen, Sven Markelius, Karl Axel Pehrson och Stig Lindberg och gjort om de till tapet. Detta tack vare ett unikt samarbete med Ljungbergs Textil som har producerat de vackra textilierna sedan 1949.
 
Häromdagen var jag och Krickelin (tillsammans med en massa andra duktiga bloggare) inbjudna till lite mingel hos Frida på Trendenser för visning av den nya kollektionen från Eco Wallpaper kallad Eco Happy. Kollektionen var jättefin och gör verkligen skäl för sitt namn, då den är färgsprakande och helt enkelt GLAD!
 
Det bjöds på en massa god mat från krogen Bara Magnus och temat var verkligen vår, från mat till dukning, goodie bag och tapeter då såklart.
 
Det bästa av allt var nog att jag fick sitta mittemot Madeleine Sidemo, som är designansvarig för kollektionen samt även kollektionen Wallpapers by Scandinavian designers, som jag skrivit om ovan. Alltså tapeten i vårt kök! Hon berättade om allt arbete för att få fram just den kollektionen, då allt skulle bli godkänt av designfamiljerna och även hur mycket tid det tog att göra om tygmönster till tapeter som inte har samma bredd. Oj vad man lärde sig mycket, och vad mycket kunskap det finns bakom en tapet!
 
Pressbilder från Eco Wallpaper
 
Det var även fantastiskt trevligt att träffa Lotta på bloggen Solrum på riktigt. Vi har följt varandra sedan ungefär fem år tillbaka. Vi fick barn samtidigt och fastnade som så många andra vid symaskinen för att sy barnkläder. Då hette våra bloggar Fnurr och BRUNO.RANGE, men det är en helt annan historia.
 
Lotta jobbar som AD på en reklambyrå och har varit med och gjort bilderna för bl.a tapetkollektionen Eco Happy. Vilket helt fantastiskt roligt jobb, och vilket strålande resultat det blev!


 
 
 
 
 
#1 / / tinajo:

Underbara tapeter! :-)