/ Allt från DoreDoris / Inredning / sovrum /

Pinterest + födelsedag = sant

Om man inte redan upptäckt Pinterest så måste jag slå ett slag för detta nu.
Pinterest är ett grymt sätt att sortera all inspiration man hittar på nätet i olika boards/anslagstavlor, där man dessutom behåller källan till bilden. Helt perfekt att skapa exempelvis en önskelista inför födelsedagen osv. Får man frågan om vad man önskar sig kan man bara hänvisa till sin "wish list" på Pinterest och den som ska köpa presenten får t.o.m. länken rakt till ex. webshopen där man hittat varan.
 
Jag använde själv Pinterest när jag fyllde år precis och resultatet av detta ligger nu på min säng. Att jag sedan lade min "wish list" som startsida i webläsaren, så familjen inte kunde undgå att se den varje gång de gick ut på nätet, gjorde ju inte oddsen sämre att få det man önskade sig.
 
 
Och kom ihåg - en önskelista är en önskelista. Man får ju faktiskt önska sig vaaaaaaad som helst!
 
#1 / / Hildur - fixaodona.se:

Ja, man får ju inte vara dum. ;) Alla medel tillåtna för att underlätta för nära och kära. Visst är Pinterest en alldeles lysande tjänst och användbart på många sätt. Jag har stor hjälp av det i jobbet. Trevlig helg!