/ Allt från DoreDoris /

Färdigpyntat för första advent...

...och för resten av julen.

Vi är inte mycket för julpynt här hemma och detta är ungefär så här mycket det blir. Möjligen en gran när det närmar sig jul (och den vill jag gärna klä själv, men det brukar ju såklart inte barnen gå med på)

Det som är bra när man har mycket färger hemma är att man faktiskt kan få fram julkänslan ändå. Kolla bara i vårt kök. Ganska mycket julstämning tycker i alla fall jag och då är det bara en ljusstake som har adderats.

I barnens rum får de göra lite som de vill. Se Ossians rum på bilden längst ner. Men inga julgardiner, där går gränsen.

#1 / / Kerstin:

Vet du, jag har löst det där med att få bestämma över julgranen så här. Julgranen i vardagsrummet är det bara jag som pyntar, i stort sett bara med 50-60-talspynt. Barnen får varsitt enris i krukor på sina rum, och så får de pynta hur de vill. Funkar faktiskt nuförtiden, när de är 9 och 6 år. Men jag minns en jul för några år sedan när Klara ideligen hängde Pettson och Findus och frigolitbitar som skulle vara snö i granen.

#2 / / kollijox:

men du, va fint! det blir liksom lite jul automagiskt med röda inslag i form av stolar, lampor osv. Väldigt snyggt!

#3 / / 1975 by Eva:

Ser väldigt mysigt och juligt ut. Varmt och ombonat.