/ Allt från DoreDoris /

Om man ska fynda...

...Margretheskålar någonstans så är det väl i Danmark! De sålde ut alla orange skålar vilket passar utmärkt hemma hos oss. Sex skålar för 270 kr får man nog kalla ett fynd!




Klassikern "Margretheskålen" är gjord i melamin med design av Bernadotte & Bjørn. Men skålen ska enligt uppgifter inte ha designats av Sigvard personligen, utan istället av Jacob Jensen – som från 1952 arbetade hos Sigvard Bernadotte och hans kompanjon Acton Bjørn. Skålen Margrethe från 1955, är döpt efter Sigvard Bernadottes systerdotter – den danska drottningen Margrethe. Skålarna är som sagt tillverkade i melamin som är ett mycket hållbart och stadigt material. Skålarna har en gummiring i botten så att de inte glider iväg på köksbänken när du vispar.
#1 / / Anna:

Wow, ja det kan man kalla fynd, tycker jag:-)

Var var ni i Danmark?

Brukar åka dit lite då & då bl.a på jakt efter fina saker. Nörrebro (Köpenhamn) har en del bra ställen.

Ha en mysig söndag!

#2 / / tinajo:

Vilket fynd! :-)

#3 / / Villa Viola:

Det var snyggt och användbart fynd. Hoppas ni hade en fin resa!

#4 / / pippilotta:

sitter här chippar efter luft! vilket storfynd.

#5 / / Jenny:

Wow.. det var verkligen ett fynd!!

#6 / / Jenny:

Wow.. det var verkligen ett fynd!!

#7 / / Jenny:

Wow.. det var verkligen ett fynd!!

#8 / / Teres:

OJ! Det kallar jag fynd. Köpte mina älskade Margretheskålar strax före jul och betalade då ca 900 kr för 6 st. (ifs köpt styckevis eftersom jag ville ha 6st olika färger) Super bra bunkar som jag har framme och använder dagligen.



Ha en bra vecka! mvh/ Teres

#9 / / elin:

Men VAR i danmark? Illum?

#10 / / Iris:

Bästa skålarna ever!!!

#11 / / Amanda:

Åh vilka fin fina skålar och vilket fynd sen ;)

#12 / / Johanna.B:

Oj det va billigt, det är vad jag kallar ett riktigt fynd!



/Johanna

#13 / / 1975 by Eva:

Lyllos!! :)