/ Allt från DoreDoris /

Boktipset - Pling!

Om man gillar foton med en knorr tycker jag att man ska läsa/titta i den här boken. "Little People in the City: The Street Art of Slinkachu" av Slinkachu, Will Self.
Så här beskriver de den;
Brings together the collected photographs of Slinkachu, a street-artist who for several years has been leaving little hand-painted people in the bustling city to fend for themselves, waiting to be discovered.

De har alltså fotograferat små, små minigubbar i olika miljöer och sedan lämnat dem där. Fotona har en liten förklarande rubrik och de visas på håll och i närbild. Man skulle nästa vilja hänga kvar för att se vad som händer med de små "scenerna" med tiden. Framsidans rubrik lyder "They´re not pets, Susan" vilket är bilden nedan.



Jag tycker om det här.
Det finns även en blogg med fler foton där jag har lånat ovanstående bilder.
#1 / / Susanna:

Wow, de är ju superhäftiga ! Den boken vill jag ha.

#2 / / Sofia på Mokkasin:

haha, cool.

#3 / / Ulrika:

Nej så fräckt! :)

#4 / / Sammy Rose /Dos Family Jenny:

HEj Doris

Tack för länken samt den trevliga kommentaren!



Älskar fotografen ovan, har boken.



Kram

Jenny

#5 / / pippilotta:

älskat miniatyrvärldar :) och tack för erbjudandet, men nu har den gamle kraken satt igång igen....pew!

#6 / / •lotta på solrum•:

dom är underbara!

försökte mig på något liknande när jag riggade upp mina fotbollsgubbar och försökte plåta dom vid lillebrors fötter. typ..."jättebebis mejar ner fotbollslag" men det blev inget bra och lillebror var sur och trött.

#7 / / pippilotta:

Hej! kul att läsa om ert fina hem i Family Living!

kram

#8 / / mirijam:

Det finns en svensk variant också som är jättefestlig! http://litengubbe.blogspot.com/

#9 / / hanna:

Har också haft ett inlägg om den, helt underbara bilder!