/ Allt från DoreDoris /

Orange är dyrare än röd - det vet väl alla?!

De två runda kuddarna låg jämte varandra på loppisen. Den orange kostade 20 kr och den röda kostade 15 kr.
Logiskt?
Javisst!


#1 / / Sofia:

Fullkomligt logiskt :) Fina (och billiga) var de iaf båda två. Gillar hur de bryter av mot överkastet och väggen!

#2 / / Lilladockan:

Fy farao vad fina! De väckte ett oerhört starkt ha-begär hos mig! :)

#3 / / Johanna.B:

Håller med Sofia, fullkomligt logiskt :)



Dom är duperfina. Ditt överkast gillar jag också, är även det loppisfynd?



Kram

/Johanna

#4 / / pippilotta:

jo men asså det är ju för att det orange pigmentet är dyrare att färga tyget med. det innehåller ju samma substans som det är i saffran (krokus-pistill)...joråsåatte 5 spänn extra för orange :)

#5 / / Anonym:

Haha, ja absolut logiskt - väldigt fina i alla fall. :-)

#6 / / tinajo:

Nämen - var tog mitt namn osv vägen? Det var jag som skrev (ofrivilligt) anonymt ovan i alla fall. :-)

#7 / / Sofia på Mokkasin:

Men vilka snyggokuddar! Kanske inte helt klockrent i prissättningen men rätt så billiga ;)) typ gratis... Har du ändrat logga eller är det bara jag som minns fel? Är så förvirrad nu förtiden.

Himlans fin är den i alla fall.

Kram!

#8 / / Susanna:

Det är för att den är av guld säkert :-D

#9 / / Marie:

Supersnygga! Vill med ha... :)

#10 / / julez:

fy farao vad fina! hemskt avis.

#11 / / 1975 by Eva:

Men ååå så fina! Kliar i kroppen av avundsjuka!! :)

#12 / / elin:

Vad fina! Men jag undrar var du har köpt överkastet?

#13 / / alex:

men guuuud! Urtjusiga!

#14 / / DoreDoris:

Vad många som har samma smak som jag. :)



Överkastet har några år på nacken och jag tror det var från Hemtex om jag inte minns fel.

#15 / / Johanna Högväg:

Men hjälp så snyggt med lampan och väggen och allt :) Vilka fynd! Känner att jag behöver ta en tur på loppis imorgon!!

#16 / / anna:

haha! det är lite som paprikorna på ica! fint!

#17 / / Petronella:

Fantastiska kuddar! Åh så fina! Hade gärna gett fem spänn mer för den orangea... För den är nästan ännu liiite finare än den röda ;) //Petronella

#18 / / Nicola Orpen:

Hello, I don't understand any of this unfortunately but would love to know if these cushions are for sale somewhere still or are they handmade (if so, how?)

Have just discovered your blog, what a super duper interior! Great inspiration. Greetings, Nicola