/ Allt från DoreDoris /

Barnvänliga basketdojjor

Skorna som alla har på sig.

Fina är dem allt, jag har nog nästan ett par i varje färg. Det är dock synd att kalla dem barnvänliga, i alla fall inte för mina barn. Ett evigt knytande och de får ju knappt på sig skorna själva. Inte så pedagogiskt (om man nu alltid måste vara det)
För att förenkla både för mig och för dem satte jag i barnresår istället för skosnören och nu kan till och med tvååringen ta på sig dem själv!




Lite kuriosa jag hittade på nätet;
Converse historia startade 1908, när Marquis Mills Converse sade upp sig från skofabriken han jobbade på och grundade Converse Rubber Shoe Company. Visionen var att sälja skor till alla ungdomar som höll på med sport. 1917 presenterades en av världens mest kända sko, basketsneakern the "All Star". Redan ett år senare bar "Chuck" Taylor dessa skor, superamerikanen som var basketens ambassadör i USA. Sedan starten har Converse sålt mer än 950 miljoner par skor runt hela världen.
#1 / / Susanna:

Fan vad smart! Det skall jag göra till sommaren. Nu har Albert iofs lärt sig knyta sina skor alldeles nyligen. Men skönt att slippa det när man skall ut på lekplatsen snabbt! :-)

#2 / / kristin:

Smart!! Det måste jag göra till Simon. Han använder inte sina för att det är så jobbigt att få dem på..

Tack för senast, superskoj ju! Hoppas ni har en fin vecka. :)

#3 / / Maria:

Du är nog smartast av oss två ändå.... :-)

#4 / / Kristiina:

smart!!!!

#5 / / Sofia på Mokkasin:

Jisses vilken fin blogg!!!

Och smart, supersmart, med skoresåren. Mina barn har (vare sig de vill eller inte ;) fått ha Converse, sen de var minisar. Och till och med hon som verkligen kan knyta numera, avskyr det. "Det tar ju såååå lååång tid att knyta, ALLA andra hinner ut på rast lååångt innan mej!!!"

Kram Sofia

#6 / / Kicki:

Såg ert hem i Residence! Jättefint!

#7 / / Doredoris:

Tack, men så typiskt... jag som inte har fått den i brevlådan ännu... Blir en lång dag imorgon innan man kommer hem från jobbet och får kollat brevlådan då ;)

#8 / / Blogg by Maliin Stoor:

Smart drag!!



Maliin

#9 / / Anna:

Så himla smart! Borde man kanske ha själv också.. :)