/ Allt från DoreDoris /

Assietter - Gefle Stina

Vi har stora och djupa tallrikar i porslinet Gefle Stina. De stora har vi fem av och de djupa sex stycken. I somras var vi hos några vänner som hade assietterna och sedan dess har jag haft en önskan om att hitta dessa till oss också.
Jag skulle bara snabbt in på loppisen på väg hem från jobbet. Det var tio minuter innan stängning. En snabb sväng i lokalen och där står sex fina assietter i en utdragen byrålåda i ett uppbyggt litet rum med gamla saker. På det dukade bordet stod dessutom två stora tallrikar vilket alltså även gjorde samlingen med de stora tallrikarna komplett. Ibland ska man ha tur och ibland känns det helt enkelt som om det är meningen att just jag ska hitta det jag söker.





#1 / / Kersti:

SÅ vackra! Jag förstår att du blev glad.

#2 / / pippilotta kollijox:

Flott! jag får starka barndomsminnen...fanns serien i blått och brunt oxå?

#3 / / DoreDoris:

Pippilotta - jag har bara sett i orange, men det är väl inte helt otippat att det skulle finnas i andra färger?!

#4 / / Din Fästman:

Jättefina! Och grattis till ett riktigt fynd. :)

Såg sådana asietter på en loppis här i stan, stod länge och funderade på om jag skulle ge dom ett nytt hem.. 15 kr/st vsr inte mycket, men de var så tråkigt naggade i kanterna så jag lät de vara. En annan gång helt enkelt. :)

#5 / / Stina:

Tjusiga och fint namn! Tycker man blir glad av dem!

#6 / / Anonym:

Åh vad jag är glad att jag hittade via Krickelin! Jag prenumerar på Residence och har bläddrat tillbaka och tittat på bilderna från ert hem MÅNGA gånger! Jag inreder också med teak och älskar retro, femtio och sextiotal... Tygerna får gärna vara sjuttiotal :D!

En rolig sak med att läsa artikeln om er var att det bringade lite klarhet om var vår stora matbordslampa kommer ifrån, den är nämligen av massa typ som er röda! Från början var den väldigt tråkigt brun men blev omlackad till vitt och det är nog ett av mina käraste loppisfynd! Tio spänn gav jag för den också så det var såklart prima!! Jag har aldrig sett någon annan ha en sådan lampa så det var lite kul :).

Hälsn. Burkmatsmamman

#7 / / Eva:

Oj, såna har min mormor.

Brings back memories..

//Eva

#8 / / Fredrik:

Halloj! Tjusigt ni har det! Hade faktiskt en fråga , men hittade ingen mail..såg att gubben din gillade gamla lurar o tänkte höra om han kunde ta en kik på ett par jag har? Vet nämligen inte själv.. (dom är ärvda o i absolut nyskick) mvh fredde

#9 / / Hanna:

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du se mina senaste tavlor, läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd osv.. Ha en trevlig kväll!

#10 / / Hanna:

De är helt underbara! Som svar på tidigare kommentar, brunt finns de iaf i.

#11 / / Pernilla Björkholmen:

Underbara tallrikar ! Vi hade såna när jag var liten och det tar fram härliga minnen från middagsbordet :)

De fanns till salu på Antikmässan i Älvsjö igår, dyra var det ...

Fantastisk blogg !