/ Allt från DoreDoris /

Same same but different...

I förra inlägget om dockan fick jag en kommentar där Brown Beans son hade sagt "där är ju din docka med rosenmössan mamma!”. Han tyckte att den var på pricken lik! I hennes senaste inlägg kan man se hur hennes docka ser ut. Jämför själva! :)
Här får ni dockan i repris!

#1 / / Susanna:

Det måste vara något med hårfästet som sagt :-D

#2 / / Linda:

Precis en likadan hade min storasyster och jag kallade den för vaniljdockan eftersom den luktade vanilj. Nu leker min dotter med dockan när hon är hemma hos mormor.

// Linda

#3 / / kristin:

Ja, den docka är ju fasligt fin. :) Hoppas Betti är friskare. Hörde att killarna kanske skulle skejta idag. Kul. Jag är ledig i helgen, om vi kanske skulle hitta på något? Ha en fin dag. kram



PS. Och spa måste vi ju bara gå till någon dag. Söndag? Någon timme?

#4 / / charlotta:

Both my parents are Scandinavian...and we have a doll like this...but with really curly hair. My Mum kept it because she said it was my favourite doll...not I have my very own 2 chocolate dolls.

LOVE your blog.

Char

#5 / / Elisabeth - anyhow.se:

Precis så är det ju!

Fining pojk!

#6 / / Lina:

Det blir så tydligt vad som är socialt skapat i samhället!! vi ser bara skillnader för att någon har sagt att vi är olika.

#7 / / Simon:

Svar: Dom är gjorda i trä. Jag vet inte riktigt vad dom kallas men dom var populära i slutet av 60-talet i det så kallade swinging london.

#8 / / kristin:

Hej!



Fantastisk blogg du har! Så kul att få se dina fina fynd.

Jag har en helt annan fråga, verkligen älskar tyget ovan som jag också sett på bilderna på DosFamily... det randiga, färgsprakande på sängarna! Var är det köpt? Det skulle pryda dotterns säng förträffligt! Kram.