/ Allt från DoreDoris /

Favoritboken

Jag hade en favoritbok (jag hade flera men denna var nog bäst...) när jag var liten och har den kvar än idag. Lite tejpad men väl fungerande.
"Mer om Sara" av Kerstin Thorvall. Sorgligt nog läste jag just att hon (Kerstin) precis har gått bort.
Den innehåller flera olika berättelser om Sara.
Nedan några favoritbilder ur boken.
#1 / / julia:

Min favorit också! Den står i hyllan!

#2 / / pippilotta:

fina illisar.precis sånna man som barn gillar...man kan vandra runt i bilderna och känna sig mysig av miljöerna.det är svårt det där med illustrationer. det man vill göra idag är precis det jag själv tyckte var fulast som barn...hmmm, knepigt. ha en fin dag i solen!

#3 / / •lotta på solrum•:

åh! det är så himla coolt när man ser något som man inte sett på över 30 år (och aldrig tänkt på, utan glömt bort) och sen kommer man plötsigt ihåg det så himla klart.

det är sjukt att det bara ligger där bak i hjärnan och väntar på att få minnas fram igen.

jag älskade också den boken! det vet jag och kommer ihåg när jag såg den.

#4 / / itsallvintage:

ja dom där bilderna är fantastiska, vilken nostalgi!!!

#5 / / Elisabeth:

Bilderna ser ju ut precis som Gunilla Hanssons! Men det kanske var ett illustrationsmodemanér på den tiden...

#6 / / randiga tråden:

Underbara böcker.

#7 / / sara:

å gud illisarna är så himla fina. så mjuka och trygga. tack för titten här.

#8 / / vintageretroprinsessa:



Otroligt vackra bilder :)

Älskar såna böcker :)



Kram

#9 / / Lena:

Denne har ikke jeg lest. Så herlige bilder:)) Denne skulle jeg gjerne hatt!

#10 / / Anna-Lena Linderoth:

Det är min fina syster Monica som gjort bilderna. Hon är idag 71 år. Hon håller just på att samla ihop bilder till årets konstrunda i Småland där hon bor.