/ Allt från DoreDoris /

Lampa med skärm av Stig L

Precis som många andra ville jag gärna ha sakerna ur serien från Coops jubileumsutgåva designad av Stig Lindberg. Vi har ingen Coop i vår lilla stad, så jag missade såklart att hinna fynda dessa godbitar. Det enda jag fick tag på var servetterna... vad sjutton ska man ha servettere till mer än att torka sig med dem? De skulle ju snart vara ett minne blott.
Jag kom då på att jag kunde göra decoupage (som jag aldrig tidigare gjort)! Sagt och gjort. Jag hade en lampa som jag fyndade på loppis för en tia. Skärmen hade ett gammalt sunkigt tyg som jag använde som mall. Limmade fast servetten på ett lite styvare papper, och vips... en ny lampa!



#1 / / •lotta på solrum|fnurr•:

schysst! och bloggen den matchar också, minsann!

#2 / / Lotten:

Wow! Vad fin den blev! Vilken toppenidé.... undrar vad man kan limma på dem servetterna på mer?

#3 / / Beata:

Snyggt!

#4 / / Kicki:

Det blev jättefint! Nu fick ju du en lampa som ingen

annan har med det mönstret. Det gäller bara att ha fantasin, vilket du verkligen har i besittning:)

#5 / / kristin:

Du är bäst!! Fyndigast i världen. Det blev ju kalasbra.

#6 / / Anna-Karin:

irriterande det där när man inte hinner med att fynda något man vill ha i brist på affären på hemorten, hade också velat köpa stiggrejerna men lyckades inte heller.. Lampan blev ju jättesnygg. smart att komma på de,,

#7 / / Anna:

Jättesnyggt! Servetter känns ju ganska snabbt förbrukat annars.

#8 / / Maria:

Men vilken superb idé! Gillar verkligen. Funderar som Lotten över var man kan tänkas kunna limma på servetter...

Om jag kommer på något så länkar jag till dig...

#9 / / camilla:

åh, det blev ju superbra! måste säga att sängen är klockren också, så fin gul färg!

#10 / / Daisy says yeah:

Fiffigt, fyndigt, fint!

#11 / / julia:

Nämen vad fint! Du är påhittig du!

#12 / / Johanna.B:

Vilken kul idé! Hade jag aldrig kommit på! Riktigt fint blev det. Du är nog ensam om att ha en sån lampa!



Kram

/Johanna

#13 / / Jo:

Smart och snyggt!

#14 / / Svenskt Retro.. 1950-70-tals porslin och design.:

Fräsig lampa. Akta bara så att det inte blir för varmt för skärmen så den fattar eld.. Lågenergilampa är nog att föredra då dom inte blir lika varma som glödlampor.

#15 / / AprillAprill Johanna:

Men Åh va fint, och vilken bra idé!

#16 / / malin:

Jättesnyggt! Jag hade samma tanke med servetterna, jag ville inte bara använda upp dom. Så jag klädde en blomkruka. Jag har fortfarande en massa servetter kcar, så jag funderar på vad mer jag kan klä. Jag har också en lampa som behöver en ny skärm...

#17 / / Gila:

Vilken bra idé och så snyggt det blev!