/ Allt från DoreDoris /

Lampan på plats




Äntligen har den här lampan kommit på plats! Numera röd och fin!
#1 / / fyraihuset:

riktigt snyggt kök ni har. Gillar lampan och stolarna.



/Nina

#2 / / krickelin-krickelin:

Åh, vad bra det blev. Ni har det så himla fint hemma hos er tycker jag. Kram

#3 / / solrum|fnurr:

åh, vad fin! stolarna är också så fina. slipade du ner dom mycket innan du målade om dom? vad använde du för färg? dom ser ju nästan lackade ut. har nämligen några stolar nere i källaren som jag tror jag ska fixa till... (misstänkt lika dina) dom har orange, skavd färg på sig nu.

#4 / / Lotten:

Åhhh vilket läckert kök ni har! Lampan är jättefin! Älskar färgen på både lampan och stolarna ;-)



Kram Lotten

#5 / / makiato:

Lampan tillsammans med bord, stolar och duk var jättefint!

#6 / / Anonym:

Hallå vännen det var länge sen.. hör du av dig innan ni åker vill gärna höra lite hur du har det kram?

#7 / / HELLO TIGER:

Riktigt tjusigt kök!

#8 / / molle:

Såå coolt! :)

#9 / / MUSTAFA:

stylish! och tapeterna är väl samma som bakgrunden på bloggen? fattar inte vad det är för drömhus folk lever i, men men tänk inte på mig här i min trånga hyresrätts-trea.

#10 / / Doredoris:

Mustafa - Önskar faktiskt att det var de tapeterna (bakgrundsbilden) vi satte upp i köket även om jag gillar Grove Garden från Osborne & Little. Kanske blir de nästa gång...

#11 / / Anonym:

Vilket underbart härligt kök - skön blandning med rött och vitt. Vilken härlig lampa.



Jag förstår att du har köpt de röda träskorna, tänk vad snyggt att traska omkring med dem i ert kök!!!



Besöker gärna din sida igen//Maria

#12 / / julia:

Jösses vad fint. Allt!

#13 / / johanna:

Rött är verkligen fint. Och rött och vitt är ännu finare.

#14 / / Maria:

Mums, vilken underbar blogg! Till dig återkommer jag!!

#15 / / Karina:

Hej du. Jag har stulit lite ideer från din blogg. Nu har JAG köpt in en lampskärm och slitit av tyget :) Nu undrar jag hur du målar 'gallret'?

Spray eller?

Annat man bör tänka på när man skall måla?

Hälsningar Karina

#16 / / Doredoris:

Tack allihop!



Karina - Japp, spray!

#17 / / Johanna:

Wow, va snyggt!!

#18 / / Sara:

Fint! Jag tycker hemskt mycket om stolarna. Snygg modell!

#19 / / krickelin-krickelin:

Ha det så underbart nu på Bali. Kommer sakna er massor. Kram

#20 / / Kicki:

VERY NAJS! Köket är verkligen superfint.

Jag är väldans nyfiken av att se mera från ditt hem, visa meeeeer!

#21 / / Ida:

Vilka fina loppis fynd du gör :) Jag älskar loppis,minst en loppis i veckan för att må bra ;)

hade bra o glad påsk.

#22 / / Ana:

Ursäkta mitt ordval, men shit vad snyggt...helt sanslöst...hamnade här av en slump och kommer att återvända!

#23 / / pjöller maja:

Vilken sprakande blogg du har, är jätte glad att jag hittade hit. Jag kommer tillbaks det vill jag lova =)

#24 / / Lisa:

hej! har läst igenom hela din blogg, e jätte kul att se alla dina fynd du gjort =) färgglattoch fint ni har d !

#25 / / Helena:

Hejhej! Superfin lampa...., ja hela konceptet var härligt! Har du sprayat lampan o stolarna i samma färg? Kollade på rittavlan i ett tidigare inlägg oxå. Hade en sån när jag var liten....nångång i slutet på 70-talet!

Ha det gott!

#26 / / krickelin-krickelin:

Välkomna hem! Hoppas vi kan ses snart. kram

#27 / / johanna:

Vilken skoj och fin blogg du har! Vad kul att jag hittade den, hit kommer jag kika in fler gånger. :)



Lampan blev verkligen kanonsnygg!



trevlig helg!

/Johanna

#28 / / Skönt Hemma:

Supersnygg lampa och snyggt med det röda. Har en likadan Pappelina i mitt eget kök och jag älskar den och färgen :)



Länka ditt bästa blogginlägg i min blogg och du kan få vara med i ett inlägg. Kika gärna :)

#29 / / Retro Elephant:

Kul att du ville delta i min tävling! :)



//Lina



ps. väldigt fin blogg!

#30 / / Mia:

Så fint det blev! Fyndade själv oxå en lampa för en tid sedan, men det är alltid roligare när man får sätta en egen prägel på fyndet!

#31 / / lisa:

superfina stolar!

japp tabletterna blir lite fransiga/bubbliga i kanten för att de bara laminerat papper... så blir de blöta så börjar det luckras upp.

/ lisa

#32 / / sanne:

For en nydelig leilighet du har. dødsimponert. utrolig inspirerende.

#33 / / Hanna:

Åååh vilket underbart kök ni har! Älskar alla de röda detaljerna!

#34 / / Im not batman:

Hej!



Håller med ovanstående inlägg - snyggt jobbat! Tänkte att du kanske ville veta vad det är för en sorts lampa du fått tag i? Modellen heter Cyklon och tillverkades av Ikea i mitten av 70-talet. Jag har ett urklipp ur Allt i Hemmet maj -75 och om du vill ha en bild skickad till dig så bara släng iväg ett mail till mig! Keep up the good work! Vänliga hälsningar

#35 / / Emelie:

vilken härlig inspirationsblogg!

#36 / / julia:

fy tusan vad fint du har det!

#37 / / Hanna:

blev så inspirerad att jag snodde din idé, när jag trillade över en likadan lampa.



http://hannanonien.blogg.se/2009/august/lite-loppisfynd.html#comment