/ Allt från DoreDoris /

Ljusstake - Festivo från IIttala

Sprang på den här signerade (TS) skönheten för 15 kr.



På en finsk sida skulle de ha 33 dollar för samma storlek och jag hittade också följande information;

iittala Festivo Candle Holders

The iittala Festivo candle holders were designed by Timo Sarpaneva in 1966, and have become a highly-regarded symbol of Finnish design ever since. These remarkable candle holders have the look and feel of icy crystal and their defining characteristic is their undulating rings. Appreciated by some for their chic vintage look, these Festivo candle holders will never go out of style.
#1 / / krickelin-krickelin:

Den är väldans fin, gillar de andra också. Kul med infon. Påminner kanske lite om Ultima Thule glasen... (heter de så?...) Hoppas vi kan ses snart igen på en fika. kram

#2 / / Doredoris:

Glasen är gjorda av Tapio Wirkkala om jag inte har helt fel. Iittala är det väl hur som helst och de ser ju ut att vara släkt! :)

#3 / / Sara, Bättre begagnat:

Där gjorde du ett väldigt fynd faktiskt. De där går dyrt på Tradera.

#4 / / Doredoris:

Ja, ibland ska man ha tur! Iittalaklistermärket saknades, så förmodligen missade de var det var för någonting. På samma loppisrunda hittade jag en likadan fast med ett slitet märke och utan signering. De ville ha 75 kr för den och då blev jag lite småsnål när jag redan hade fyndat den här. Synd nu i efterhand, då min tanke är att samla ihop en liten klan med sådana ljusstakar i olika storlekar.

#5 / / julia:

Vilka fynd du gör! Härligt :)

#6 / / Anna-Karin:

Vilken härlig blogg!! Å vilka fina fynd! Jag surfade in på din sida då jag idag fyndade tre fina Festivo ljusstakar och ville veta lite mer om dem! Jag kommer garanterat att återkomma till din blogg!

#7 / / Ci:

Sådana ljusstakar är jag uppvuxen med. Vilken härlig blogg, konstigt att jag missat denna. Men nu öäggs den till på min bloglovin-lista. ha det fint!