/ Allt från DoreDoris /

Pall eller trappstege

En riktig klassiker som vi tidigare har haft ett mycket slitet exemplar av, fast i rött.
Nu hittade vi en i betydligt bättre skick för en femtilapp. Den kommer att vara mycket användbar i vårt skafferi!

Har försökt hitta lite kuriosa om denna trappstege, den är ju verkligen en riktig klassiker, men kan inte hitta någon info, varken på pallen eller på nätet... kanske är jag kass på att söka, men mottager gärna info om någon har!




#1 / / makiato:

Jag har också en sådan pall men den är inte alls i samma fina skick som din. Lite målarfärgsrester och annat på. Men så har jag använt den mycket i många år. Skulle inte nå upp i alla skåp utan den. Har dock ingen info om den, tyvärr.

#2 / / Anonym:

Himla tjusigt skafferi! Och pallen också, of course.

#3 / / Libby:

Jag hittade min, en röd, på antikmässa. Under sitsen står det AB Lindqvist, Motala. Se den här.

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2008/october/det-var-val-en-alla-tiders-antikmassa-froke.html

#4 / / johanna:

Åh de där är så svåra att få tag på, alltid när jag ser en på loppis så visar det sig så småningom att det är loppisens egen pall. din var ju otroligt fin.



Är lika avundsjuk på den som jag är på skafferiet :)

#5 / / Anonym:

Snälla, kom hem och gör mitt skafferi så här underbart också... Är sotis på både pall och ordning... Du har så fina saker, kram.

#6 / / agata:

Fin pall med mycket barndomsvibbar! Vår var röd, och numer har jag en väldigt liten med gula steg som dessvärre trillat bort. Ska tillverka nya när som helst.

Trevlig blogg! Jag återkommer!

#7 / / Jenny Sammy Rose:

Jisses vilket fint skafferi. Och pallen med och förklädet..... ååå

#8 / / Johanna:

Åh va fint! Och tapeten som sitter i ditt skafferi såg jag i ett 50-talshus som vi var på väg och köpa. Nu blev det inget hus men jag tänker fortfarande på den där tapeten. Exakt likadan som din fast i beige. Var har du hittat den?

#9 / / Doredoris:

Tack allihop! Ja, ett skafferi är bra att ha minsann! Tyvärr ser det sällan så här välstädat ut ;) Tapeten minns jag tyvärr inte vad det är för något, den fyndade vi i en tapetaffär för 79 kr...

#10 / / Maria utan blogg:

Jag gillar pallen, växte upp med en sådan. Vet du att det fanns en grej man tryckte fast upptill så att det blev en hög barnstol, en sån man har till bebisar!

#11 / / Björn Gadd:

Mycket tjusig stol för att inte tala om inventarierna i skafferiet! Kul med en loppis-blogg, hittade hit via http://hello-tiger.blogspot.com/



Tack ska du ha för inspiration.

#12 / / fnurr:

herrejestringen sicket tjusigt skafferi!

#13 / / Madde:

Villka härliga grejer du har på din blogg! :D

#14 / / emilie:

Oj, vad fint du har i ditt skafferi. Vårat skafferi ser ut som ett bombnedslag. Vi har nog konserver längst bak som kan dateras från andra världskriget... Det är sån röra att man knappt kan ta sig in där...

#15 / / h:

Attans vilket fint skick! Jag har en full med målarrester och som saknar en skruv. Är i färd med att restaurera den, men har fastnat lite i att fundera på vad jag ska ha för "klädsel" eller vad det kallas. Försökte kika på din bild (som väl är originalklädsel) och det ser ut att vara vinyl eller är jag fel ute?

#16 / / Anna:

Hej! Vilken fin blogg. :) Och vilken snygg pall du hittade, jag har också en sådan röd, modell sliten.

#17 / / Marie:

Så här ser pallen ut med barnsits på. Så fina pallar, men inte världens säkraste barnstol ;-).

http://wherethefireisburning.blogspot.com/2010/11/alternativ-barnstol.html

#18 / / Johanna.B:

Svar: Tack för tipset! Det ser ju toppen ut så jag tror det får bli någonting liknande hos oss. I sommar, när man kan va ute då får sprayburken åka fram!

Kram

/Johanna