/ Allt från DoreDoris /

Kakburk - Kringlan

Hittade en härligt citrongul plåtkakburk i tre våningar från NilsJohan. Väl använd med lite färgsläpp på kanterna, men det gör den ju även ganska charmig enligt mig. 30 kr.








Hittade lite info om NilsJohan här;

Nilsjohan
1888 grundades firman Nilsson och Johansson för handel med kärl i bleckplåt mm. Under mellankrigstiden blev företaget en grossistfirma för husgeråd. I början av 1950-talet ändrades namnet till AB Nilsjohan, som försåg det växande folkhemmet med alla slags husgeråd. Man ordnade Den Glada Köksparaden runt om i landet och Köksklubben hade 1,2 milj medlemmar som mest.
Man anlitade moderna formgivare, t ex Bernadotte Design och Henrik Wahlfors och Signe Persson-Melin m fl. Egna formgivare var Gunnar Åkerlind, Sonja Katzin, Adam Thylstrup. Numera ingår varumärket Nilsjohan i finska Hackman-koncernen.
#1 / / Johanna:

Den såg superfin ut! :) nu ska jag kika runt lite mer i din blogg! Det är alltid kul att hitta bloggare som gillar loppisar och sånt. :) Själv är jag lite besatt.. :P



Kram & god jul

//Johanna

#2 / / åsa:

åh! jag har också en sådan i mina ägor. är så glad över den, finfin + praktisk, kan det bli bättre?