/ Allt från DoreDoris /

Härlig gardin

image73



En riktigt härlig gardin som jag hittade på en sån där "finloppis", alltså en sådan som är en affär som säljer loppissaker som redan är handplockade om ni är med på vad jag menar. Folk kan alltså inte lämna in sina saker där utan ägaren har förmodligen varit på loppis och hittade sakerna själv och säljer de sedan till överpriser...gillar inte att gå på sådan egentligen, då hela charmen med loppis försvinner i det läget. Det sköna med loppis är ju att man kan trilla på precis vad som helst och till vilket fyndpris som helst!

I vilket fall som helst gillade jag den här gardinkappan som är hela tre meter lång och kommer att passa perfekt i lilltjejens rum! Priset blev 95 kr, vilket enligt mig är dyrt i loppissammanhang, men om man tänker efter så är det ju ingen större kostnad ändå!

Jag undrar bara...ska man klippa bort plasttråden som är sydd över fransarna? Det känns som om den bara sitter där för att hålla fransarna på plats tills vidare...eller vad tror ni?
#1 / / Florin:

Åh!!!!! Det är inte sant, nu gråter jag nästan... Det där tyget är det vackraste jag sett, jag hade en gång en bit av det som jag sydde en klänning av
och aldrig trodde jag att jag skulle ens få se samma tyg igen.... Om du tröttnar på det eller vill göra mig gladera än gladast så sälj det till mig för det dubbla priset!!!! SNÄLLLA.....
kika här:
http://bp1.blogger.com/_tMxMFM1EgNY/Rk7uhm0r6GI/AAAAAAAAAzE/qYiMdwRaNwk/s1600/freja1.jpg
/Lina