/ Allt från DoreDoris /

Kaffefat - Stig L - Prunus

Av en slump åkte vi förbi en skylt längs vägen som löd LOPPIS!
Hastigt svängde vi av, allt annat än trafiksäkert och kom fram till en källare som var öppen för allmänheten.
Vi gick en sväng bland en massa saker och kom fram till ett bord med diverse kaffekoppar och annat porslin. Jag ser dem nästan med en gång..."Prunus av Stig L" viskar jag och försöker dölja min upphetsning, för de ska endast ha 10 kronor per fat och det är 8 st. Är orolig att de ska komma på vad det är de slumpar bort!
Tyvärr finns inga koppar och vissa av faten är lite brunaktiga, men vad sjutton!
Helnöjda åker vi därifrån i alla fall!
Prunus samlad

image107
#1 / / Lotten:

Vilket fynd! Grattis!

#2 / / Eva:

GRATTIS. Visst är det härligt när man lyckas göra sådana fynd. Pulsen stiger.
Första gången jag besöker din blogg, ska kika lite, men vilken lovande start. Hit kommer jag tillbaka

#3 / / Lotten:

Jag har en utmaning till dig som jag hoppas att du vill hoppa på ;-) Läs mer på min blog!

#4 / / Kicki:

Ibland ska man ha tur,men när jag nu läst din blogg för första gången,så ser jag att du haft MASSOR med tur som hittat så många helt underbart fina prylar,helt i min smak dessutom!
Om det är OK,lägger jag till dig bland mina favoriter?

#5 / / Essko:

Hej! MEN vad jag kan leva mig in i den situationen - även om den är så fantastiskt otrolig....få förunnat att komma över såna dyrgripar så billigt. Nästan så man tycker lite synd om den som sålde där....;)
Har inte sett din sida förut, ska genast kolla lite mer!

#6 / / Farbror Sid:

Porslin är väl inte riktigt min grej... men jag minns mönstren. Annars är det en väldigt trevlig blogg, i vart fall för mig som nu snöat in lite på mitt 70-tal...

#7 / / Maria-Jag blommar:

Här var det massor av grejer som jag gillar!! Roligt! Och VILKET fynd, jag svimmar!!

#8 / / Kajsa:

Fantastiskt kul att frossa i dina lopisfynd. Jag länkar till dig. Hoppas det är OK?

#9 / / Susanne:

Vilken LYCKA att hitta Din blogg!

#10 / / nini:

Ja den servisen är en nostalgisk flashback. Min mamma hade/har den och fick från min farmor hade den först. Jag drack alltid kladdischoklad i just koppen som du skrev saknades.
/nini

#11 / / M I A:

Hejsan!
hittade hit och ville bara tala om att jag länkat till dig i min text nu på morron :) önska en G O D J U L också och så tala om att jag diggade din sajt massor...återkommer!!!

#12 / / Kristina:

Det där är mitt favvoporslin just nu. Dessvärre äger jag bara en sådan tallrik som du köpte för 10 kr. Fin blogg du har förresten!

#13 / / Linda:

fantastisk härlig blogg!

GOD JUL och en önskan om en mycket god fortsättning!

mvh Linda

#14 / / Lotta:

Oh, vilken härlig blogg med alla dessa gamla saker. Ha de gott /Lotta

#15 / / kinna:

Börja skriv igen för det här var ju superkul att kika på. Särskilt när du skrivit kort om varje designer. Jag älskar loppis och går själv lika mycket!

#16 / / Sanna:

Stig är bäst. Fyndade nyss ett "reptil"-fat riktigt billigt och kudne inte vara lyckligare :)

#17 / / Martina:

Men ÅH vilken härlig loppisfynd blogg jag hittade till när jag sitter här och äter frukost! Det porslinet är underbart, har en hel del av det =)

Du blir sparad direkt!